VIVID: FESTIVAL DE LES ACTIVITATS ENOTURÍSTIQUES DE LA COSTA BRAVA
🍷 Vins i Processons de Tramuntana al Santuari de Requesens
Des de temps antics, focs de senyal i repics de campana anunciaven l’arribada dels pelegrins al cim de Requesens.🌬️ Allí on la llegenda diu que neix la tramuntana, els empordanesos hi pujaven en processó per cantar goigs i pregar pels avantatges d’un vent que purifica els camps i fa créixer sanes les vinyes.🍇
L’antic poble de Requesens ens obre les portes a un dels balcons més privilegiats de l’Empordà. Des d’allà, farem un tast de 5 vins procedents de Cantallops, Sant Climent Sescebes i Mollet de Peralada: tres municipis units per l’antiga Processó de la Tramuntana, una tradició amb més de 400 anys d’història.
Et proposem recuperar aquest ritual ancestral… copa a la mà! 🍷
👉 Activitat organitzada per la DO Empordà i guiada per Romina Ribera, sommelier de Glops d’Història. Inclou la visita guiada, el tast de 5 vins i, com mana la tradició, un petit pica-pica al mirador de la Cantina de Requesens.
🍽️ Vols quedar-te a dinar a la Cantina de Requesens després de l’activitat?
Et recomanem fer reserva prèvia al telèfon: 621 24 18 24 📞
El lloc sol ser concorregut els caps de setmana!
📍 Opcions d’accés
✨ OPCIÓ A PEU – Per als qui volen connectar amb l’esperit pelegrí:
- Sortida: des de Cantallops
- Distància: 6 km
- Desnivell positiu: +350 m.
- Durada estimada: 2 h
- Dificultat: mitjana
- Trobada: 9:00 h, Sortida des de carrer Sant Climent de Cantallops (davant de l’Ajuntament)
🔁 Important: els participants que pugin a peu hauran de fer el descens pel seu compte després de l’activitat.
🚗 OPCIÓ AMB COTXE – Per als qui volen arribar-hi directament:
- Accés: per pista forestal fins al poble de Requesens
- Recomanat: vehicle alt o 4×4
- Trobada: 11:30 h, davant de l’antiga cantina de Requesens
⚠️ Important: Cal dur calçat de muntanya i roba adequada per calor, fred o vent. 🧥👟☀️
